Zasady sprzedaży (pełna treść)

Spis treści

Sposoby składania zamówienia
Sposoby płatności
Konta bankowe
Sprzedaż na raty
Faktury VAT i paragony
Koszty dostawy
Czas dostawy
Sposoby dostawy
Odbiór przesyłki od kuriera
Zwroty
Reklamacje i skargi
Zbiórka odpadów
Ankieta NPS

Sposoby składania zamówień:

Poprzez koszyk sklepu internetowego

Preferowany przez nas sposób. Umożliwia szybką i automatyczną obsługę zamówienia. Poniżej opis tego sposobu zamówienia krok po kroku.

  1. Aby dokonać zakupu towaru najpierw należy włożyć towar lub towary do koszyka poprzez wciśnięcie przycisku „Do koszyka” znajdującego się przy wybranym towarze. W ten sposób możesz dodawać kolejne produkty do swojego wirtualnego koszyka.
  2. Po umieszczeniu wszystkich towarów które chcesz zakupić w koszyku, wciśnij ‘Przejdź dalej’
  3. W drugim kroku wybierasz sposób dostawy i sposób płatności. Wpierw wybierasz czy chcesz aby kurier lub listonosz dostarczył przesyłkę lub wybierasz odbiór własny. Następnie rozwija się lista możliwych form płatności.
  4. W kroku trzecim należy podać dane kontaktowe do osoby zamawiającej (potrzebne do potwierdzenia zamówienia) oraz adres dostawy, ewentualne dane do faktury jeśli chcesz taką otrzymać.
  5. Ekran czwarty pokazuje wszystkie wprowadzone informacje celem ich sprawdzenia. Masz możliwość ich poprawienia oraz ostatecznego zatwierdzenia co jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia. Ostatecznego zamówienia dokonujesz przyciskiem "Potwierdzam zakup". Złożenie zamówienia oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy sprzedaży na przedstawionych warunkach i wiąże się z obowiązkiem zapłaty za zamówione towary.
  6. Po złożeniu zamówienia otrzymasz na podany adres poczty elektronicznej automatyczny email z podsumowaniem zamówienia.
  7. Niezwłocznie (nie później niż następnego dnia roboczego) skontaktuje się z Tobą nasz pracownik aby potwierdzić, że przyjmujemy Twoją ofertę, ewentualnie aby przedstawić Ci alternatywną propozycję, którą będziesz mógł przyjąć lub odrzucić. Jeżeli otrzymasz od nas wiadomość elektroniczną potwierdzającą przyjęcie oferty (potwierdzenie zamówienia) oznacza to, że doszło do zawarcia, pomiędzy Tobą, a Cyfrowe.pl Sp. z o.o., umowy sprzedaży. Do potwierdzenia zamówienia załączone będą również najistotniejsze informacje na temat zawartej umowy sprzedaży
  8. Po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia – jeżeli wybrałeś sposób płatności zakładający płatność z góry – możesz i powinieneś dokonać zapłaty. Kolejny etap to już tylko oczekiwanie na przesyłkę z zamówionym towarem.
  9. W dniu wysyłki, po południu, otrzymasz email powiadamiający o wysłaniu przesyłki. Będzie on zawierał wszelkie pomocne informacje do szczęśliwego i wygodnego zakończenia transakcji (np. kontakt z kurierem, nr przesyłki) W każdej chwili podczas zamawiania możesz kontaktować się z naszą firmą a my udzielimy wszelkich niezbędnych informacji
  10. W ostatnim etapie realizacji zamówienia wyślemy do Ciebie e-mail z podziękowaniem oraz prośbą o wystawienie nam oceny w 11-stopniowej skali.  Spytamy, w jakim stopniu poleciłbyś nasz sklep swoim znajomym. Twoja ocena jest dla nas bardzo cenna. Przyczyni się ona do utrzymania standardów obsługi na najwyższym poziomie.

Zamówienie faksem pod numerem (58) 326 40 49

Pod numer 58 326-40-49 należy wysłać faks zawierający niezbędne dane (patrz niżej) Zamówienie zostanie potwierdzone przez nas e-mailem lub faksem. Przykładowy formularz zamówienia do pobrania (plik .rtf).

Pocztą elektroniczną (email)

Wystarczy przesłać email na adres zawierający niezbędne dane Potwierdzimy zamówienie odpowiadając na Twoją wiadomość.

Telefonicznie

W określonych przypadkach, np. gdy nie mają Państwo w danym momencie dostępu do Internetu lub jest to dla Państwa wygodniejsza forma złożenia zamówienia, nasi handlowcy przyjmą zamówienie podczas rozmowy telefonicznej rejestrując je ręcznie w systemie i nadając w ten sposób unikalny numer zamówienia przydatny w dalszych kontaktach z naszym sklepem.

Niezbędne dane do przyjęcia zamówienia

Zamawiając u nas towary, do należytej realizacji zamówienia niezbędne będzie podane następujących danych:

  • imię i nazwisko zamawiającej osoby
  • adres email zamawiającej osoby
  • Telefon do zamawiającej osoby
  • Wybrany sposób dostawy
  • Wybrany sposób płatności
  • Adres dostawy (jeśli wybrano wysyłkę)
  • Lista zamawianych towarów

Zawarcie umowy sprzedaży

W przypadku zamówienia za pośrednictwem faksu, poczty elektronicznej lub telefonu, do zawarcia umowy dochodzi – podobnie jak w przypadku zamówień za pośrednictwem strony internetowej, z chwilą potwierdzenia przez Nas złożonej przez Ciebie oferty (zamówienia).

Potwierdzanie zamówień

Złożone zamówienia potwierdzamy niezwłocznie w godzinach pracy czyli 9.00 - 18.00 w dni robocze. Potwierdzamy zamówienia zawsze poprzez wysłanie potwierdzenia w wiadomości email, niezależnie czy następował kontakt telefoniczny czy nie. Jeśli nie podałeś adresu email, zamówienie potwierdzimy podczas rozmowy telefonicznej.

Jeśli pomimo podejmowanych prób kontaktu, nie uda nam się potwierdzić zamówienia przez 3 dni robocze od daty złożenia zamówienia, zastrzegamy sobie możliwość odstąpienia od jego realizacji o czym poinformujemy dostępnymi sposobami (np. pocztą elektroniczną).

Zmiana zamówienia

Po zawarciu umowy możliwe jest dokonanie zmiany zamówienia w zakresie adresu dostawy czy towaru. W celu zmiany zamówienia skontaktuj się z naszym Działem Sprzedaży lub tel. 58 326 40 40.

Wyżej opisane prawo do zmiany umowy w żaden sposób nie ogranicza ani nie wyłącza przysługującego Ci prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami (informacje o prawie odstąpienia znajdziesz w dalszej części Zasad Sprzedaży).

Odwołanie zamówienia

Jeśli chcesz odwołać zamówienie skontaktuj się z naszym pracownikiem pod numerem telefonu 58 326 40 40 lub email-em: Jeśli zarejestrowałeś się w naszym systemie zamówień, możesz przy jego pomocy zgłosić chęć anulowania zamówienia.

Sposoby płatności

Dla wygody klientów oferujemy kilka form płatności za produkty i usługi oferowane przez naszą firmę. Inne, specjalne warunki płatności ustalane są na podstawie odrębnych ustaleń z działem finansowym naszej firmy lub z dyrektorem finansowym (np. płatność odroczona).

Gotówka za pobraniem

W tym wypadku pieniądze odbiera kurier dostarczający towar. Koszt pobrania wliczony jest w cenę przesyłki. Wartość pobrania nie może przekraczać 10 000 zł, płatność przy większych zamówieniach musi być realizowana przez przelewy bankowe (lub częściowo przez przedpłatę przelewem, częściowo przez pobranie). Jeżeli to możliwe, towar o wartości powyżej limitu pobrania może być rozdzielony na dwie osobne przesyłki i wysłany na dwa razy, w odstępie jednego dnia. Wysyłka towarów wielkogabarytowych nie jest dostępna z opcją płatności za pobraniem.

Gotówka

Zamówienie płatne gotówką w momencie odbioru zamówionego towaru w naszych sklepach w Gdańsku, Warszawie, Katowicach, Poznaniu lub Szczecinie.

Przedpłata na konto bankowe

Ustalona cena sprzedaży wpłacana jest z góry (tj. przed wysłaniem towaru) na jeden z naszych rachunków bankowych. Wysyłka towaru następuje po wpłynięciu pieniędzy na nasze konto bankowe. Na życzenie wystawiamy faktury proforma. Czas wpłynięcia pieniędzy na nasze konto to zazwyczaj 24 godziny od zlecenia przelewu licząc tylko dni robocze chyba, że przelew wykonany jest z banku w którym mamy konto, wtedy pieniądze są u nas w ciągu 5-10 minut.

Nasze numery kont bankowych:

bank BZWBK: 52 1090 1098 0000 0000 0903 8942
bank mBank 68 1140 1065 0000 2058 5600 1003

Uwaga! Jeśli dokonujesz przedpłaty oraz wybrałeś za sposób dostawy odbiór osobisty, będziemy wymagać od Ciebie wylegitymowania się aby upewnić się, że jesteś uprawniony do odbioru danego zamówienia. Jeśli odbioru ma dokonać inna osoba, przekaż nam wcześniej dane identyfikacyjne (np. numer dokumentu tożsamości) tej osoby.

Karta kredytowa - autoryzacja przez stronę sklepu

Płatności mogą być dokonywane z użyciem kart wypukłych systemów standardowo obsługiwanych przez operatora kart płatniczych tj. First Data Poland (dawniej PolCard) tj. VISA i MASTERCARD. Nie są obsługiwane karty DINERS CLUB, JCB i American Express z uwagi na bardzo wysokie prowizje jakimi nasz sklep jest obciążany przez te organizacje. W zależności od decyzji banku - wystawcy karty - możliwe jest dokonywanie zapłat przy użyciu kart VISA ELECTRON

Limity płatności: maksymalna kwota jednej transakcji kartą przez Internet to 6000 zł. Przy korzystaniu z usługi Paczkomat maksymalna kwota jednej transakcji kartą przez Internet to 2000 zł.

Karta kredytowa – płatność w terminalu w naszym sklepie

W każdym naszym sklepie stacjonarnym można dokonać płatności za pośrednictwem karty kredytowej/płatniczej przy użyciu standardowego terminala. Nie są obsługiwane karty DINERS CLUB, JCB i American Express z uwagi na bardzo wysokie prowizje jakimi nasz sklep obciążany jest przy płatności tymi kartami.

Z uwagi na niskie marże, za transakcje realizowane kartami w terminalach w naszych sklepach doliczamy jest opłata w wysokości 0,5% wartości transakcji.

Sprzedaż na raty

Oferujemy możliwość zakupu towarów z naszej oferty w jednym z 2 systemów ratalnych: Credit Agricole Bank Polska S.A. i Santander Consumer Bank S.A.. Taką możliwość mają zarówno klienci, którzy mogą przyjść do naszego sklepu w miastach Gdańsk, Warszawa, Katowice, Poznań lub Szczecin, a także poprzez zamówienie w sklepie internetowym i procedurę zakupu na raty można dokonać bez odchodzenia od komputera! Wystarczy podczas zakupu wybrać sposób płatności ‘Sprzedaż na raty’ a następnie wybrać system ratalny.

Szczegółowe procedury zakupu na raty opisaliśmy na dedykowanych stronach:
Credit Agricole Bank Polska S.A. i Santander Consumer Bank S.A.

BLIK

BLIK to szybka i bezpieczna płatność mobilna. Aby opłacić zamówienie za jej pośrednictwem, należy skorzystać z 6-cyfrowego, jednorazowy kodu, wygenerowanego w aplikacji bankowości mobilnej, z której korzystasz. Dodatkowo, jako Klient potwierdzisz każdą transakcję w aplikacji, widząc takie jej parametry, jak kwota i nazwa punktu akceptacji. Z płatności za pośrednictwem BLIK możesz skorzystać będąc użytkownikiem smartfona i posiadaczem konta w banku, który obsługuje ten standard płatności. Dowiedz się więcej

Pay-by-link (PayU)

Płatność pay-by-link to tzw. przelew bezpośredni. Stworzono go z myślą o osobach, dla których istotne są szybkość i wysokie standardy bezpieczeństwa przelewu za zakupy on-line. Płatność jest realizowana poprzez kliknięcie w specjalnie wygenerowany link, który przeniesie Cię bezpośrednio do Twojej bankowości internetowej,  gdzie nie musisz już wypełniać danych naszej firmy, tylko zatwierdzasz transakcję i gotowe!  Płatność jest realizowana za pośrednictwem PayU. Dowiedz się więcej.

Przy skorzystaniu z tego sposobu płatności pobieramy prowizję w wysokości 0,75% wartości transakcji.

Bony podarunkowe i premiowe Sodexo (tylko przy odbiorze osobistym w naszych sklepach stacjonarnych)

Umożliwiamy płatność popularnymi bonami Sodexo. Akceptujemy bony podarunkowe (zielone) i premiowe (czerwone). Uwaga! Płatność bonami możliwa TYLKO na miejscu w sklepie stacjonarnym (Gdańsk, Warszawa, Katowice, Poznań, Szczecin) ponieważ musimy sprawdzić w Państwa obecności autentyczność bonów. Nie ma możliwości płatności bonami Sodexo o wartości wyższej niż kupowany towar tj. jeśli kupujesz towar za 236 zł a przekazujesz bony o wartości 250 zł to niestety nie mamy możliwości wydania reszty.

Płatność bonem upominkowym Cyfrowe.pl

Jeśli otrzymałeś w prezencie bon upominkowy Cyfrowe.pl o określonej wartości (do kupienia bony na zakupy w sklepie Cyfrowe.pl o wartości 50, 100, 200, 500 i 1000 zł) to dodaj interesujące Ciebie produkty do koszyka, a następnie:

  • Jeśli wartość zakupionego towaru (wraz z kosztami dostawy) nie przekracza wartości bonu/ów, w formularzu zamówienia zaznacz "Gotówka/Pobranie".
  • Jeśli wartość zakupionego towaru (wraz z kosztami dostawy) przekracza wartość bonu/ów, w formularzu zamówienia zaznacz sposób płatności, w jaki będziesz regulować różnicę.

W koszyku, w polu 'Masz kod rabatowy?' należy wpisać numer z bonu upominkowego Cyfrowe.pl aby system automatycznie naliczył rabat tj. przeliczył należność do zapłaty. Jeśli system nie rozpozna kodu, być może starasz się wykorzystać starszy bon, jeszcze nie zarejestrowany w nowym systemie obsługującym automatycznie bony. W takim przypadku prosimy wpisać numer z bonu do pola 'Uwagi do zamówienia'.

Przy odbiorze osobistym w sklepach w Gdańsku, Warszawie, Katowicach, Poznaniu lub Szczecinie wręcz bon sprzedawcy. Różnicę możesz dopłacić gotówką lub kartą płatniczą. Dotyczy to przypadku zamówień przez Internet z odbiorem własnym w naszych sklepach.

Konta bankowe

Cyfrowe.pl Sp. z o.o.
80-138 Gdańsk, Kartuska 149/11

Konto główne - bank BZWBK S.A.: 52 1090 1098 0000 0000 0903 8942

Konto dodatkowe - bank mBank: 68 1140 1065 0000 2058 5600 1003

Konto do wpłat w walucie EURO: 39 1090 1098 0000 0001 1542 6351
(dla przelewów z zagranicy kod SWIFT banku BZWBK: WBKPPLPP, adres banku: Gdańsk 80-239, ul. Miszewskiego 12/14)

Konto do wpłat w walucie USD: 73 1090 1098 0000 0001 1542 6515
(dla przelewów z zagranicy kod SWIFT banku BZWBK: WBKPPLPP, adres banku: Gdańsk 80-239, ul. Miszewskiego 12/14)

Faktury VAT i paragony

Na wszystkie towary zakupione w naszej firmie wystawiamy dowody zakupu w postaci paragonu fiskalnego lub faktury VAT. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT należy wypełnić odpowiednie pola formularza podczas składania zamówienia. Dokument zakupu przesyłamy razem z zamówionym towarem.

Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11.12.2012 r. - Dz. U. nr 0 z 2012 r. poz. 1428 - faktura VAT nie musi zawierać oznaczenia ORYGINAŁ/KOPIA oraz nie musi posiadać pieczątki i podpisu wystawcy.

Koszty dostawy

Wartość zamówienia powyżej 1000 zł + przedpłata = DOSTAWA BEZPŁATNA
(nie dotyczy przesyłek wielkogabarytowych) 

 Kurier DPD

16 zł
Gotówka/Pobranie

Płatność przy odbiorze przesyłki.

13 zł
Przedpłata na konto bankowe

Posiadamy konta w BZWBK i mBank.

16 zł
Sprzedaż na raty

oferta Credit Agricole Bank Polska S.A. i Santander.

16 zł
Karta kredytowa

Autoryzacja przez stronę www. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,0% wartości zamówienia.

16 zł
PayPal

System płatności internetowych. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,7% wartości zamówienia.

Usługi dodatkowe

100 zł
Dostawa za granicę

Dotyczy wybranych krajów Unii Europejskiej.

+ 10 zł
Dostawa w sobotę (dodatkowa opłata)

Usługa dostępna zazwyczaj w okolicy oddziałów firmy kurierskiej - dodatkowa opłata 10 zł z VAT » więcej informacji.

Kurier UPS 

30 zł
Gotówka/Pobranie

Płatność przy odbiorze przesyłki.

16 zł
Przedpłata na konto bankowe

Posiadamy konta w BZWBK i mBank.

16 zł
Sprzedaż na raty

oferta Credit Agricole Bank Polska S.A. i Santander.

16 zł
Karta kredytowa

Autoryzacja przez stronę www. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,0% wartości zamówienia.

16 zł
PayPal

System płatności internetowych. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,7% wartości zamówienia.

Poczta Polska - paczka pocztowa

Pocztą Polską wysyłamy tylko zamówienia o wartości do 350 zł.  

12 zł
Gotówka/Pobranie

Płatność przy odbiorze przesyłki.

12 zł
Przedpłata na konto bankowe

Posiadamy konta w BZWBK i mBank.

12 zł
Karta kredytowa

Autoryzacja przez stronę www. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,0% wartości zamówienia.

12 zł
PayPal

System płatności internetowych. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,7% wartości zamówienia.

Poczta Polska - list polecony

Pocztą Polską wysyłamy tylko zamówienia o wartości do 350 zł.  

4,90 zł
Przedpłata na konto bankowe

Posiadamy konta w BZWBK i mBank.

4,90 zł
Karta kredytowa

Autoryzacja przez stronę www. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,0% wartości zamówienia.

4,90 zł
PayPal

System płatności internetowych. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,7% wartości zamówienia.

InPost Paczkomaty

Paczkomatem wysyłamy zamówienia o wartości do 5000 zł (maksymalny rozmiar paczki to 41*38*64 cm)

9 zł
Przedpłata na konto bankowe

Posiadamy konta w BZWBK i mBank.

9 zł
Sprzedaż na raty

oferta Credit Agricole Bank Polska S.A. i Santander.

9 zł
Karta kredytowa

Autoryzacja przez stronę www. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,0% wartości zamówienia.

9 zł
PayPal

System płatności internetowych. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,7% wartości zamówienia.

Stacja z Paczką - Orlen 

Stacją z paczką wysyłamy zamówienia o wartości do 5000 zł (maksymalny rozmiar paczki to 60*60*90 cm)

12 zł
Gotówka/Pobranie

Płatność przy odbiorze przesyłki.

9 zł
Przedpłata na konto bankowe

Posiadamy konta w BZWBK i mBank.

9 zł
Sprzedaż na raty

oferta Credit Agricole Bank Polska S.A. i Santander.

9 zł
Karta kredytowa

Autoryzacja przez stronę www. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,0% wartości zamówienia.

9 zł
PayPal

System płatności internetowych. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,7% wartości zamówienia.

Odbiór w sklepach stacjonarnych Cyfrowe.pl

Gdańsk, Warszawa, Katowice, Poznań, Szczecin

0 zł
Gotówka/Pobranie

Płatność przy odbiorze przesyłki.

0 zł
Przedpłata na konto bankowe

Posiadamy konta w BZWBK i mBank.

0 zł
Sprzedaż na raty

oferta Credit Agricole Bank Polska S.A. i Santander.

0 zł
Karta kredytowa

Autoryzacja przez stronę www. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,0% wartości zamówienia.

0 zł
PayPal

System płatności internetowych. Przy wyborze tego sposobu płatności doliczamy opłatę 1,7% wartości zamówienia.

UWAGA!
Powyższe ceny obowiązują przy wysyłkach o standardowych rozmiarach i wadze przesyłek do 30 kg. Przy niestandardowych przesyłkach, w szczególności przy zamówieniach na większe liczby produktów o większych gabarytach (np. drukarki), koszt dostawy jest ustalany indywidualnie w momencie potwierdzenia zamówienia.

Czas dostawy

Czas dostawy towaru zależny jest od sposobu dostawy, poniżej podajemy orientacyjne czasy dostawy dla Twojej wiadomości. Jednocześnie przypominamy, że o czasie realizacji zamówienia, tj. czasie w jakim zobowiązujemy się dostarczyć Ci zamówiony towar, informujemy Cię (zgodnie z wymogami prawa) po wybraniu towaru i sposobu dostawy, ale zawsze przed ostatecznym złożeniem zamówienia (tj. potwierdzeniem przez Ciebie zakupu przez przycisk ‘Potwierdź zakup’)

Dostawa firmą kurierską

W przypadku 95% nadawanych przesyłek czas dostawy to 1 dzień roboczy. Czyli na drugi dzień roboczy po dniu w którym nadaliśmy przesyłkę należy spodziewać się przyjazdu kuriera. 

Niestety te 5% to przypadki kiedy firma kurierska nie wywiąże się należycie ze swoich obowiązków na skutek różnych przyczyn np. awaria samochodu dostawczego, potężne korki na drogach, ciężkie warunki atmosferyczne, wypadki, niedopatrzenia i błędy ludzkie a także brak obecności adresata pod adresem dostawy.

Dlatego warto sprawdzać stan realizacji dostawy na stronie internetowej firmy kurierskiej. Podając uzyskany od nas numer przesyłki możecie Państwo uzyskać więcej informacji o przesyłce. Przesyłki można także śledzić na stronach internetowych firm kurierskich. Dodatkowych informacji udzieli dyspozytor w firmie kurierskiej z która warto kontaktować się telefonicznie.

Dostawa Pocztą Polską

W przypadku większości przesyłek jest to od 2 do 7 dni. Niestety, mimo nadawania wszystkich przesyłek jako przesyłki priorytetowe, zdarzają się przypadki znacznych opóźnień w dostawach. Poczta udostępniła narzędzie informatyczne do monitorowania paczek: www.sledzenie.poczta-polska.pl co może być przydatne dla naszych klientów.

Dostawa do Paczkomatu

Zamówienia z wybranym sposobem odbioru w maszynach Inpost Paczkomaty wysyłamy codziennie i w wielu przypadkach przesyłka już dnia następnego po południu może być do odbioru w żądanych paczkomacie choć firma Inpost deklaruje termin 2 dni, jednak stara się realizować dostawy szybciej. Szczegóły na https://twoj.inpost.pl/

Dostawa stacji benzynowej Orlen (usługa ‘Stacja z paczką’)

Zamówienia z wybranym sposobem odbioru na stacjach benzynowych Orlen nadajemy codziennie. Przesyłka dostarczana jest w ciągu 1 dnia roboczego na wskazaną stację paliw Orlen przez kuriera i oczekuje na odbiór przez Ciebie.

Dostawa do naszego sklepu

Nasze sklepy w innych miastach niż Gdańsk zaopatrujemy raz dziennie za pośrednictwem kuriera. Jeśli zamówiony został towar z odbiorem w sklepie, a nasza strona internetowa informuje, że tego produktu w danym momencie nie ma w tym sklepie lecz jest w magazynie centralnym lub innym naszym sklepie, to o ile zrobiłeś to do około godziny 13:30, towar zdążymy przesłać kurierem i będziesz mógł go odebrać następnego dnia roboczego po południu.

Sposoby dostawy

Przesyłka kurierska firmą DPD

Zamówienie wysyłamy firmą kurierską DPD. Kurier dostarczy towar do klienta pod wskazany adres w całej Polsce najczęściej na drugi dzień roboczy po nadaniu przesyłki. Istnieje też możliwość dostarczenia przesyłki w sobotę za dodatkową opłatą. Taką usługę dodatkową można wybrać w naszym sklepie podczas wyboru sposobu transportu.

Przesyłka kurierska firmą UPS

Zamówienie wysyłamy usługą UPS Standard. W ramach tej usługi firma UPS gwarantuje dostarczenie przesyłki w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych po nadaniu. W praktyce ponad 90% przesyłek jest dostarczanych i tak następnego dnia roboczego.

Poczta Polska (paczka pocztowa oraz list polecony)

Zamówienia do wartości 350 zł można otrzymać także za pośrednictwem Poczty Polskiej. Wszystkie przesyłki wysyłamy usługą przesyłki priorytetowej. Przesyłki pocztowe nadajemy codziennie.

Odbiór osobisty w sklepach

Zamówione towary można odebrać osobiście w naszych sklepach w Gdańsku, Warszawie, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Adresy sklepów dostępne są pod linkiem Kontakt u góry strony.

Odbiór na stacjach paliw Orlen (‘Stacja z paczką’)

Wybierając sposób dostawy ‘Stacja z Paczką’ jest możliwość wyboru jednej z około 800 stacji paliw Orlen w Polsce gdzie można odebrać przesyłkę. Odbioru można dokonać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę! Jedynym ograniczeniem jest maksymalny rozmiar przesyłki 90 x 60 x 60 cm oraz waga do 20 kg. Więcej na www.stacjazpaczka.pl

Uwaga! Maksymalna wartość zamówienia to 5000 zł

Odbiór w InPost Paczkomaty

Zamówione towary można odebrać przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu w automatach zwanych paczkomatami w wielu miejscach w Polsce. Po wybraniu tego sposobu dostawy/odbioru należy podać swój adres email na który jest założone konto w systemie paczkomatów (przez https://twoj.inpost.pl/). Jeśli takie konto jeszcze nie zostało przez klienta założone, to po podaniu numeru telefonu komórkowego konto zostanie automatycznie utworzone i na mapie wybrać pożądany paczkomat gdzie ma być dostarczone zamówienie.

Paczkomatem wysyłamy zamówienia o wartości do 5000 zł, a maksymalny rozmiar paczki to 41 x 38 x 64 cm.

Przy korzystaniu z usługi Paczkomaty i płatności kartą kredytową maksymalna kwota jednej transakcji to 2000 zł.

Sprawdź szczegóły na stronie paczkomaty.pl

Odbiór przesyłki od kuriera

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) dotyczące dostaw przez firmę kurierską.

UWAGA!!! Zalecamy sprawdzenie, w chwili odbioru przesyłki, czy opakowanie jest oryginalnie zapakowane. Paczka powinna być oklejona taśmami firmowymi Cyfrowe.pl, które nie powinny nosić śladów uszkodzenia. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania, taśm lub stwierdzenia prób otwierania przesyłki, uprzejmie zalecamy, jeżeli tylko jest to możliwe, spisanie - w obecności kuriera - protokół odbioru (reklamacji). Po dokonaniu odbioru prosimy o sprawdzenie – jeżeli to możliwe to jeszcze w obecności kuriera - czy zawartość paczki jest zgodna z zamówieniem oraz czy towary nie noszą śladów uszkodzenia. W razie stwierdzenia nieprawidłowości zalecamy spisanie stosownego protokołu. Jeżeli to możliwe sugerujemy poprosić kuriera o złożenie podpisu na takim protokole. Niezależnie od tego czy uda się spisać, któryś z protokołów, o których mowa powyżej, prosimy o niezwłoczne skontaktowanie się z naszą firmą.

Sugerujemy zawsze sprawdzać zawartość przesyłki przy kurierze, nawet jeśli nie nosi ona widocznych śladów uszkodzeń.

Zwrot towaru czyli odstąpienie od umowy

Kiedy i kto może zwrócić towar

Zwrot przysługuje jeśli jesteście Państwo konsumentami w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Zwrot przysługuje zgodnie z przepisami prawa w przypadku zawarcia umowy na odległość (tj. poprzez naszą stronę internetową, telefonicznie, faksem lub za pomocą poczty elektronicznej). Prawo zwrotu przysługuje także w przypadku, gdy zamówienie dokonane zostało na odległość, a odbiór towaru następuje w naszym sklepie stacjonarnym.

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy:
a) My jesteśmy zobowiązani do zwrotu Państwu wszystkich otrzymanych od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas). Zwrotu dokonujemy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. 
b) Kupujący odstępujący od umowy zobowiązany jest do zwrotu zakupionej rzeczy.

Koszty

Ponoszą Państwo jedynie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (czyli odesłania towaru, dostarczenia do nas).

Ponadto odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 

Zwrot pieniędzy

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji (czyli płacąc kartą płatniczą otrzymujecie Państwo zwrot na kartę), chyba, że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. 

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrotów staramy się dokonywać niezwłocznie, w duchu szczególnej dbałości o naszych klientów.

W przypadku zwrotu towaru w sklepach stacjonarnych Cyfrowe.pl, zwrot pieniędzy może nastąpić nie w momencie zwrotu (tj. dostarczenia sprzętu), ale niezwłocznie w późniejszym terminie, nie dłużej niż do 7 dni m.in. z uwagi na fakt nie posiadania w danej chwili odpowiedniej kwoty gotówki.

Zgłoszenie zwrotu / odstąpienie od umowy

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (tj. Cyfrowe.pl Sp. z o.o., 80-138 Gdańsk, ul. Kartuska 149/11) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia np. poprzez:

  • wypełnienie internetowego formularza na naszej stronie internetowej (preferowany sposób)
    Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną). 
  • wysłanie wiadomości email z treścią oświadczenia na adres (koniecznie podaj nr zamówienia, data odbioru przesyłki, jaki towar zwracany)
  • przesłanie oświadczenia na papierze, w paczce, razem ze zwracanym towarem
  • przesłanie oświadczenia faksem na nr 58 3264049

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Procedura zwrotu

Aby procedura odstąpienia od umowy (zwrotu) przebiegała jak najszybciej, bez nieporozumień czy błędów, proponujemy do stosowania się do poniższych zasad:

  1. Poinformować nas o Państwa decyzji (patrz punkt wyżej)
  2. Skompletować zwracany towar.
  3. Dołączyć do paczki dowód zakupu (paragon/faktura) dla łatwiejszej identyfikacji transakcji lub inny dowód potwierdzający zakup tego towaru u nas.
  4. Dołączenie do paczki oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub przynajmniej danych kontaktowych do siebie - dla szybciej identyfikacji przesyłki/zamówienia.
  5. Bezpieczne zapakowanie paczki i oznaczenie jej dopiskiem ‘ZWROT’ dla łatwiejszej identyfikacji przesyłki.
  6. Niezwłoczne nadanie paczki, na swój koszt, na adres siedziby naszej firmy (Cyfrowe.pl Sp. z o.o., 80-138 Gdańsk, ul. Kartuska 149/11). Uwaga, paczki za pobraniem nie będą przyjmowane!

    Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem 14 dni.

    Zwrotu możecie Państwo także dokonać osobiście w jednym z naszych sklepów stacjonarnych.
     

Ułatwiamy zwrot - Odsyłając towar możecie Państwo skorzystać z usług firmy kurierskiej DPD poprzez wypełnienie formularza na naszej stronie. Wtedy za usługę zapłaci sklep Lornetki.pl, a następnie koszt usługi w wysokości 16 zł odliczany jest od kwoty zwracanej w związku ze zwrotem towaru. W ten sposób nie musicie Państwo płacić gotówką za przesyłkę w momencie nadania oraz macie zagwarantowany niski koszt przesyłki.

Brak prawa do odstąpienia od umowy

Informujemy, że prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  5. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  6. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  7. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  8. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Reklamacje i skargi

Reklamacje

Informujemy, że w przypadku zastrzeżeń co do zakupionego towaru, mogą Państwo skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi oraz – jeżeli gwarancja została udzielona – z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji. Istnieje ponadto możliwość skorzystania ze ścieżki polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR.

Wszystkie towary oferowane w naszym sklepie internetowym są fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. Sklep jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

Rękojmia

Ponosimy odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w kodeksie cywilnym. Wszelkich zgłoszeń z tytułu rękojmi możecie Państwo dokonywać za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie internetowej lub pocztą elektroniczną na adres .

W zgłoszeniu dokonywanym w ramach rękojmi prosimy o jednoznaczne określenie czego się Państwo domagacie oraz opisanie na czym polega zgłaszana wada. Prosimy także o wysłanie na adres Cyfrowe.pl Sp. z o.o., ul. Kartuska 149 80-138 Gdańsk, kwestionowanego towaru. Chcielibyśmy podkreślić, iż bardzo często nie jesteśmy w stanie odnieść się do zgłaszanej przez Państwa wady nie dysponując towarem w celu jego zbadania.

Do Państwa żądania ustosunkujemy się w terminie 14 dni, informując, czy je uznajemy czy nie. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że uznaliśmy Państwa roszczenie za uzasadnione.

W przypadku uznania przez nas Państwa roszczeń niezwłocznie przystąpimy do usunięcia wady w sposób przez Państwa określony.

W przypadku nie uznania przez nas Państwa żądań, przysługuje Państwu prawo skierowania sprawy do sądu lub też skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (w tym zakresie możliwe jest np. skorzystanie z mediacji Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej lub unijnej platformy internetowej ODR).

Gwarancja

Gwarancja zwykle udzielana jest przez producenta lub dystrybutora danego towaru. W przypadku udzielenia gwarancji odpowiedzialność wobec konsumenta (nabywcy towaru) ponosi udzielający gwarancji, zwany gwarantem.

W przypadku woli skorzystania z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji powinni Państwo zwrócić się bezpośrednio do gwaranta, jednakże aby ułatwić Państwu możliwość skorzystania z uprawnień gwarancyjnych, oferujemy pośredniczenie pomiędzy Państwem, a gwarantem.

W związku z powyższym, w przypadku towarów kupionych od Cyfrowe.pl Sp. z o.o., objętych gwarancją, możecie Państwo – zamiast bezpośrednio kontaktować się z gwarantem – skontaktować się z nami. Proponujemy skorzystanie z formularza znajdującego się na naszej stronie internetowej, przy czym proszę pamiętać, aby zaznaczyć, że chcecie Państwo skorzystać z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji.

W przypadku skorzystania z naszego pośrednictwa zobowiązujemy się do przekazania towaru gwarantowi w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania przez nas towaru od Państwa. Towar prosimy przesyłać na adres Cyfrowe.pl Sp. z o.o., Gdańsk 80-138, ul. Kartuska 149.

Rozpatrywanie Państwa roszczeń z tytułu gwarancji odbywało się będzie na zasadach określonych w treści udzielonej gwarancji. Po otrzymaniu przez nas towaru od gwaranta niezwłocznie poinformujemy Państwa o odebraniu przez nas towaru od gwaranta i o działaniach podjętych przez gwaranta oraz prześlemy towar na wskazany przez Państwa adres albo będziecie mogli Państwo odebrać od nas towar osobiście. Koszt odesłania naprawionego towaru ponosi Cyfrowe.pl Sp. z o.o.

Platforma ODR i polubowne rozwiązywanie sporów

Chcąc skorzystać z możliwości polubownego i pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów w naszym sklepie internetowym, Klient ma prawo złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Skargi

W trosce o naszych klientów, w strukturze organizacyjnej naszej firmy stworzyliśmy Dział Kontroli Jakości, który ma czuwać nad właściwą obsługą klientów przez naszych pracowników. Dział tworzy Zarząd firmy wraz z Kierownikiem Działu Sprzedaży. Jeśli chcesz zgłosić reklamacje dotyczące jakości obsługi/trybu realizacji zamówienia - użyj formularza do zgłoszenia skargi.

Zbiórka odpadów

Działając zgodnie z Ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, firma Cyfrowe.pl Sp. z o.o. będąc w rozumieniu ustawy sprzedawcą detalicznym (numer rejestrowy GIOŚ E0010148Z), umożliwia swoim klientom oddanie zużytego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych. Każdy klient zakupując u nas sprzęt elektroniczny ma możliwość nieodpłatnego pozostawienia zużytego sprzętu w ilości nie większej niż sprzedawany nowy sprzęt. Czyli kupując aparat cyfrowy, kamerę czy telewizor, przyjmiemy stary egzemplarz bez pobierania opłat za utylizację.

Zebrane w ten sposób zużyte sprzęty elektroniczne zwracamy do dystrybutora lub przekazujemy do zakładu przetwarzania odpadów. Stawki KGO (koszt gospodarowania odpadem) przypisane do danego sprzętu elektronicznego ofertowanego przez nasz sklep podawane są na życzenie klienta.

Ankieta NPS

Finalnym etapem zakupów w naszym sklepie jest tzw. Ankieta NPS. Wysyłamy ją do wszystkich naszych Klientów w wiadomości e-mail po finalizacji zamówienia. We wspomnianej ankiecie pytamy, w jakim stopniu – korzystając z 11 stopniowej skali – Klient poleciłby nasz sklep swoim znajomym.

Dlaczego wysyłamy ankietę NPS? Oceny wszystkich Klientów są nas bardzo cenne. Pozwalają nam na utrzymanie standardów obsługi na najwyższym poziomie.